Spreektekst tegenstrijdige berichtgeving omtrent aanpak klachten buslijn 300 en 301

Voorzitter,

"De krant brengt de leugen in het land" zei mijn moeder vroeger altijd.

Eerlijkheidshalve moet ik u bekennen dat wij vroeger thuis de Volkskrant lazen, maar goed, dit terzijde.

Op 12 oktober bereikte ons twee tegenstrijdige berichten via de media inzake de Arriva buslijnen 300 en 301.

Allereerst meld Het Brabants Dagblad ons dat het probleem van de overvolle bussen in de spits op de lijn Den Bosch - Waalwijk - Tilburg is opgelost en dat er meer bussen ingezet gaan worden om te voorkomen dat er noodgedwongen passagiers bij de haltes moeten blijven staan.

Anderzijds maakt de nieuwswebsite dichtbij.nl op dezelfde dag melding dat het probleem helemaal niet opgelost is en dat er eerst van alles onderzocht moet gaan worden voor dat Arriva met oplossingen gaat komen. Er gaat bijvoorbeeld gekeken worden hoe een proef in de Achterhoek gaat bevallen waar regulieren bussen een aanhanger krijgen als verlengstuk.

De grote vraag is welk bericht is waar?

Het probleem van overvolle bussen in de spits die doorrijden en wachtende mensen laten staan is niet een probleem van Arriva lijn 300 en 301.

Het probleem doet zich in de gehele provincie voor.

Over de lijnen 156, 159 en 306, Schijnel, Sint Michielgestel Den Bosch, stond op 14 oktober weer een heel artikel te lezen. Ook daar hetzelfde geluid: Volle bussen in de spits die doorrijden bij haltes en wachtende passagiers laten staan.

Dat brengt mij tot het volgende: Wat doet u als het op bepaalde lijnen klachten regent?

Dwingt u de vervoerder om het een en ander met spoed op te lossen, of zijn de klachten een reden om maandenlang overleg te plegen zonder dat er direct een oplossing komt?