Vz, In 17 pagina's gaat het bijna alleen maar over hoe we zo goed en efficiënt mogelijk het kleinschalig vervoer kunnen regelen, met het voorkomen van duur regiotaxivervoer op plaatsen of tijden waar ook regulier OV beschikbaar is.

Wát een verademing, slechts 1x het woord 'duurzaam' in dit stuk, zonder dat daar verder over doorgeleuterd of doorgedramd wordt.
Wát een verademing, dat er gewoon aan schatkistbankieren gedaan wordt als dat zo moet..

Vz, er hoeft wat de PVV beteft inderdaad geen zienswijze ingediend te worden, al helemaal niet eentje van de klimaatkerk alhier.

De Raad van State (RvS) heeft een streep gehaald door de Programmatische Aanpak Stikstof (PAS) in Nederland. Volgens de RvS is het PAS-beleid te veel gebaseerd op aannames en mag er geen “toestemming vooraf” worden verleend voor activiteiten/projecten die natuurgebieden zouden kunnen schaden, zonder dat eerst vaststaat dat de effecten van genomen maatregelen om schadelijke uitstoot te beperken ook daadwerkelijk effect hebben.

De Brabantse PVV-fractie wil van het provinciebestuur weten wat de gevolgen zijn voor Brabant. Voor boeren kan de uitspraak de nodige consequenties hebben, maar ook snelwegverbredingen en aanleg van bijvoorbeeld de N69 zouden hierdoor geraakt kunnen worden.

Dat het zelfs zo kan zijn dat boeren toestemming moeten vragen om de koeien buiten te laten grazen doet de PVV verzuchten dat de PAS en het bijbehorende EU-project Natura2000 een regelrecht gedrocht is

Read More

Geacht college,

Op de website van de provincie Noord-Brabant[1] lazen wij dat tussen augustus en januari in totaal 3.211 auto’s minder in de spits reden dankzij een app die gemaakt is in het kader van het Smartwayzprogramma en dat de provincie ook een dergelijke app voor de N279-Zuid wil inzetten.

De PVV heeft hierover de volgende vragen:

Read More