Spreektekst Vaststelling PIP N69 - 1e herziening
Toen de PVV in 2011 vroeg wanneer de N69 klaar zou zijn en de bevolking van Aalst en Valkenswaard van een hoop ellende verlost, hoopte gedeputeerde van Heugten dat dit aan het eind van zijn periode, dus maart 2015 het geval zou zijn... Maar toen:
"Indien nodig reageren wij juridisch op ontwikkelingen rondom Eindhoven Airport, de autowegen rond Eindhoven (‘De Ruit’), de N69 bij Valkenswaard en andere Brabantse autowegen (A2, A27, A58, A67 en N261" aldus de door ons im 2017 met maar liefst 532,000 euro belastinggeld gespekte Brabantse Milieu Federatie op haar website.
En gelooft u mij: ook deze uitwas van de Groene Kerk heeft het drammen, drammen en nog eens drammen tot ware kunst verheven. Want "indien nodig" hadden ze wel weg kunnen laten: ze zijn kind aan huis bij de rechtbank.
Waarom sponseren we deze lui eigenlijk? Waarom financieren wij de rechtszaken tegen ons zelf? Ook het laatste geintje dat opnieuw uitstel opleverde kostte naast een hoop werk ook weer 2500 euro rechtbankkosten.
Wij hebben niets aan een club die geen probleem heeft met de vele kilometers asfalt dwars door de fraaiste landschappen om de plaatsing van hun draaiende 210 meter hoge klimaatafgoden mogelijk te maken, maar wel voor elke meter asfalt voor de automobilist een rechtszaak aanspant.
Wij hebben niets aan een club die paniek zaait over fijnstof, maar de gezondheid en leefbaarheid van en voor mensen ondergeschikt stelt aan wat natuur, in casu meest akkerland of weide.
Wij hebben niets aan een club waar bijna geen mens vrijwillig aan wenst te doneren, waarvoor dus geen enkel, maar dan ook echt geen enkel draagvlak bestaat bij de bevolking en wiens absurde ver buiten de realiteit staande groene wensdenken reeds door GroenLinks hier vertolkt wordt.
Deze club kan wat de PVV betreft de dankzij stikstof en CO2 extra goed groeiende boom in!
Al vele decennia zitten de inwoners van Aalst en Valkenswaard met een lawaaiige, vieze en lastig oversteekbare weg in hun dorpen. De acties van de BMF en consorten voegen daar de nodige jaren aan toe.
In 2011 namen deze staten een PVV-motie aan om een verbod voor doorgaand vrachtverkeer in te stellen en dit verkeer af te wikkelen via de N396 en N397. "Dat kon wel wachten" vond het college toen. "Dat kan niet meer wachten" zeggen wij nu.