Vervolgvragen veiligheid N69 (Luikerweg)
Geacht college,
Op 22 april jl. heeft de PVV Noord-Brabant statenvragen gesteld over de verkeersveiligheid op de N69 (Luikerweg)[1]. Op 6 mei ontvingen wij de beantwoording van deze statenvragen[2], maar zeker vraag 4 is zo summier beantwoord dat wij genoodzaakt zijn om vervolgvragen te stellen. Ook is er op 6 mei wederom een auto op een middenberm geklapt waardoor er nog meer urgentie is ontstaan om de middenbermen (middengeleiders) veiliger en beter zichtbaar te maken.
Daarom hebben wij de volgende vervolgvragen:
1. Bij vraag 4 van onze vorige statenvragen waarin wij bij de inleiding aan refereren zegt u: “Vanwege het aantal ongelukken bezien we momenteel of en zo ja op welke manier we de zichtbaarheid van de drie middengeleiders ter plaatse kunnen verbeteren”. Dat is wel erg vaag geformuleerd. Kunt u daarom specifieker aangeven wat u concreet gaat doen om te kijken of de middengeleiders zichtbaarder kunnen worden gemaakt, binnen welk tijdsbestek en wanneer worden PS over de uitkomst geïnformeerd?
2. Bij vraag 3 zegt u: “Of de ongelukken zijn gebeurd als gevolg van onvoldoende zichtbaarheid is ons niet bekend”. Vaak wordt er na een ongeval een zogenaamde Verkeersongevallen Analyse (VOA) gedaan. Hierdoor wordt duidelijk waarom een ongeval heeft plaatsgevonden. Zijn die ook gedaan bij de verkeersongevallen met deze middengeleiders? Zo ja, waarom heeft u dan geen inzicht in deze VOA’s?
3. Op 6 mei is er wederom een auto op zo’n middengeleider geklapt, bent u het met de PVV eens dat de verkeerssituatie bij de middengeleiders zo onveilig is dat er z.s.m. moet worden ingegrepen? Zo ja, wat gaat u dan doen in binnen welk tijdsbestek? Zo nee, waarom niet?
Namens de PVV Noord-Brabant,
Tjerk Langman
Alexander van Hattem