Vz, het is bizar en tegenstrijdig om een Statenvoorstel over de verbetering van de uitvoering van de vergunningverlening van de Natuurbeschermingswet te bespreken, terwijl GS ondertussen het hele systeem en alle afspraken aan gruzelementen mept.

Wat zijn de aanbevelingen van Berenschot immers nog waard als GS toch zijn eigen gang gaat door met een nachtelijke coup naar communistische snit rigoreuze stikstofregels door te drammen en het bedrijfsleven in Brabant hiermee ernstig in de problemen brengt?

Verbeteren van de kwaliteit van de vergunningverlening moet een verankering hebben in duidelijke en uitvoerbare wet- en regelgeving. Het Statenvoorstel geeft nota bene aan dat de essentie van het probleem is dat de wetgeving, technisch en juridisch complex is en steeds wijzigt. Met de nieuwe extra stikstofregels van GS is er opnieuw een wijziging die alleen maar voor meer complexiteit zorgt. In plaats van een oplossing middels de PAS, schept GS voor veel bedrijven een nieuw probleem. En in plaats van deregulering, laten de VVD en haar linkse broeders de Brabantse ondernemers stikken in stikstofregeltjes. In plaats van de “eenzijdige focus op stikstof” los te laten, waar het Statenvoorstel over spreekt, doet GS het tegenovergestelde.

Read More

Geacht college, 
 
Volgens berichtgeving heeft Arriva zich bij een nikaabdragende vrouw verontschuldigd voor de weigering van een buschauffeur om deze vrouw tot de bus toe te laten. De PVV-fractie heeft hierover de volgende vragen:

1 Bent u bekend met het bericht ‘Excuses om weigeren vrouw met nikaab in bus’?1

2.  In het Programma van Eisen Openbaar Vervoer Noord-Brabant 20152 heeft u in  paragraaf C11 over sociale veiligheid vermeld: “Het rijdend personeel rijdt veilig en is  verantwoordelijk voor de rust en orde in het voertuig.” Onder punt C11.10 geeft u  aan dat “het handhaven of verbeteren van de veiligheidsgevoelens bij Reizigers en  personeel” een speerpunt is. Deelt u de mening van de PVV dat een buschauffeur het  volste recht heeft om personen het recht tot toegang tot een bus te weigeren  omwille van de veiligheidsgevoelens en de orde en rust in het voertuig?

3. Op 22 mei jl. maakte het kabinet haar voornemen bekend gezichtsbedekkende kleding, waaronder nikaabs, te willen verbieden in het openbaar vervoer, mede vanuit het oogpunt van veiligheid.3      Bent u het met de PVV-fractie eens dat, gelet op dit kabinetsstandpunt, gelet op de mensonterende islamitische ideologie4 die de nikaab uitdraagt en de onherkenbaarheid van de in de nikaab verblijvende persoon, de buschauffeur het volste recht heeft deze persoon te weigeren? Zo nee, waarom niet en heeft de chauffeur dan volgens u wel of niet het recht toegang te weigeren voor personen met bivakmutsen, gesloten integraalhelmen of gezichtsbedekkende maskers?

4 Bent u bereid om het publiekelijk op te nemen voor deze buschauffeur en zijn verantwoordelijkheid om de veiligheid en veiligheidsgevoelens van zichzelf en zijn passagiers te handhaven, conform het gestelde in het Programma van Eisen, zo nee, waarom niet?

5 Bent u bereid boerka- en nikaabweigerende buschauffeurs en andere werknemers in het publieke domein, die verantwoordelijkheid dragen voor anderen, toe te staan boerka’s, nikaabs en andere niet-herkenbare personen te weigeren totdat het boerkaverbod van kracht is? Zo nee, waarom niet? 

Hoogachtend,

Namens de PVV fractie Noord-Brabant 
 
Alexander van Hattem 
Harry van den Berg 
 
 

1 http://www.telegraaf.nl/binnenland/24199148/__Excuses_om_weigeren_vrouw_met_nikab_in_bus__.html?utm_source=mail&utm_medium=email&utm_campaign=email

2 http://www.ovpro.nl/wp-content/uploads/2013/09/Programma-van-Eisen.pdf

3 http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2015/05/22/eenduidige-norm-voor-gezichtsbedekkende-kleding-in-onderwijs-en-zorg-overheidsgebouwen-en-openbaar-vervoer.html

4 http://www.thereligionofpeace.com/

 

Beantwoording: pdfNikaabweigerende_buschauffeur_beantwoording_dd_14-07-2015.pdf

De PVV Noord-Brabant vraagt het provinciebestuur af te zien van haar plan om betrokken te zijn bij de European Games 2019, als dit evenement aan Nederland wordt toegewezen. De kosten voor dit evenement zijn begroot op 125 miljoen euro, waarvan 58 miljoen euro voor gemeenten en provincies.

In Statenvragen vraagt de PVV Statenfractie opheldering over de financiële consequenties voor de provincie. De PVV stelt voor te investeren in breedte- en gehandicaptensport, in plaats van in dit eenmalig megalomaan Europees topsportevenement.

Read More