Geacht college,
De PVV-fractie acht het onaanvaardbaar dat de N65 voor ongeveer driekwart jaar dicht gaat, zoals te lezen valt in een artikel van het Brabants Dagblad[1].
De PVV heeft in een eerder stadium gepleit voor de wellicht meer dan 200 miljoen euro goedkopere Maaiveld+ variant, waarbij de N65 ter hoogte van Vught geheel verdiept wordt aangelegd en het spoor op maaiveldhoogte blijft, waarbij transparante geluidsschermen voor geluidsreductie zorgen, óók voor de inwoners van Vught-Noord[2].
Wij hebben hierover de volgende vragen:
"Absurd milieugeleuter laat de bevolking van Valkenswaard en Aalst jarenlang extra 'genieten' van geluidsoverlast, onveiligheid en slechte bereikbaarheid", aldus Harry van den Berg van de Brabantse PVV in reactie op opnieuw uitstel van de aanleg van de nieuwe N69.
"Bezwaarmakende milieuorganisaties als de nota bene door onze provincie gesponsorde BMF vinden het bestrijden van iets te snel groeiende berkenboompjes belangrijker dan het welzijn van de bevolking. Schandalig dat er überhaupt nog een cent naar die milieuradicalen gaat!"
Ook het feit dat er op het EU-hof gewacht moet worden voordat de schop de grond in kan ergert de PVV mateloos: "Over de aanleg van enkele kilometers asfalt in Brabant kunnen wij uitstekend zelf beslissen!"
Geacht college,
Door een uitspraak van de Raad van State (1) is de aanleg van de Grenscorridor N69 opnieuw vertraagd. De PVV-fractie heeft hierover de volgende vragen: