Toen de PVV in 2011 vroeg wanneer de N69 klaar zou zijn en de bevolking van Aalst en Valkenswaard van een hoop ellende verlost, hoopte gedeputeerde van Heugten dat dit aan het eind van zijn periode, dus maart 2015 het geval zou zijn... Maar toen:
"Indien nodig reageren wij juridisch op ontwikkelingen rondom Eindhoven Airport, de autowegen rond Eindhoven (‘De Ruit’), de N69 bij Valkenswaard en andere Brabantse autowegen (A2, A27, A58, A67 en N261" aldus de door ons im 2017 met maar liefst 532,000 euro belastinggeld gespekte Brabantse Milieu Federatie op haar website.
De Brabantse PVV-fractie wil zo snel mogelijk een vrachtwagenverbod voor doorgaand vrachtverkeer door Valkenswaard en Aalst op de N69. "Al in 2011 hebben wij een motie hiervoor ingediend, maar deze is door het toenmalige provinciebestuur terzijde geschoven. Gezien het keer op keer uitstellen van de aanleg van de nieuwe N69 vinden wij het nu welletjes, de inwoners van deze dorpen hebben meer dan genoeg overlast gehad", aldus statenlid Harry van den Berg, die ook graag een vrachtwagenverbod in Heeze zou zien, om verschuiving van het probleem te voorkomen.
Windturbines A16 (Moerdijk - Breda - Hazeldonk), 11 verschillende opties voor de opstelling van windturbines werden gepresenteerd tijdens een themavergadering.
De inbreng van Harry van den Berg, woordvoerder energie van PVV Noord-Brabant:
Een 210 meter hoog IJzeren Gordijn vol klimaatminaretten die een lachwekkende 1/30e van de energie van de Amercentrale produceert en dan in een MER-rapport een maximale 3 plusjes toekennen aan de gevolgen voor de landschappelijke kwaliteit. 180 meter hoog "laag" weten te noemen. Welkom in de Groene Kerk!