Geacht college,
In het begeleidend stuk bij de de 6e voorrtgangsrapportage SmartwayZ[1] lezen wij ondermeer: “Deelopgave A58 Tilburg – Breda: De MIRT-verkenning is in mei 2019 gestart, omdat de personele bezetting niet eerder rondgemaakt kon worden. Deze deelopgave heeft hierdoor een vertraging van ongeveer een jaar oplopen” en in de voortgangsrapportage zelf dat openstelling in 2026 verwacht wordt.
De PVV heeft daarover de volgende vragen:
Het klimaatakkoord: het wordt een klimaatkalifaat met een klimaatbeleid zonder ook maar enig klimaateffect. vol klimaatpanelen en klimaatminaretten met klimaatgeïndoctrineerde kinderen, angstig voor het klimaatarmageddon, dolend door klimaatbossen,
Één grote waanzinnige nachtmerrie, honderden miljarden voor 0,00001 graad Brabants effect. Waar doen we het voor?
De Brabantse PVV-fractie dient vandaag een motie in om harder te mogen rijden op enkele wegen rond Eindhoven en Den Bosch. De snelheid op de Randweg bij Eindhoven (N2), de weg tussen Den Bosch en Veghel (N279) zou van maximaal 80 naar 100 kilometer per uur verhoogd moeten worden.
Volgens woordvoerder Harry van den Berg staan de bordjes met 80 kilometer per uur op deze wegen er vooral voor de sier, want heel veel mensen negeren dit maximum, hetgeen komt door de royale uitvoering van deze wegen, die voor 100 kilometer per uur zijn aangelegd. "In de praktijk verwacht ik weinig verschil in de gereden snelheid, maar het scheelt een hoop torenhoge boetes, waarover menig automobilist naar mijn mening terecht kwaad is".