Voorzitter de slotnota betreft de laatste begrotingswijziging van 2022 en een flink aantal wijzigingen voor de jaren daarna.
Beleidswijzigingen met financiële consequenties worden de laatste paar jaar afgedaan in statenmededelinkjes, waardoor PS onvoldoende in stelling komen. De financiële autorisatie door PS wordt daarbij pas naderhand ergens in een begrotingswijziging geregeld, op één hoop met talloze andere financiële wijzigingen, en evident als mosterd na de maaltijd.
Voorzitter hier staan we weer.
In 2017 zei de PVV al dat deze zogenaamde transitie veehouderij onhaalbaar was.
Toen zei ik het volgende: “De boeren gaan de komende jaren door de aankomende stikstof maatregelen een bak extra regelgeving vanuit de EU en Den Haag over zich heen gestort krijgen.
En waarom wil deze provincie ook hieraan meedoen? Waarom wilt u de Brabantse kleine gezins- en familiebedrijven opzadelen met nog meer doorgeslagen milieuregelgeving?
Geacht college,
Op de website van het BD[1] valt te lezen dat in ruim tweederde van de ‘wilde grazers’ in uiterwaarden van de grote rivieren te veel giftige dioxines zitten. De NVWA heeft hier onderzoek naar gedaan en concludeert dat de verkoop van wildvlees voor menselijke consumptie aan strengere regels moet gaan voldoen, waar het ook verder op zal gaan controleren.
De PVV Noord-Brabant heeft hierover de volgende vragen: