Voorzitter, Kaderstelling Erfgoed is voor de PVV een belangrijke taak van de provincie.
Wij willen inzetten op handhaven van ons Brabants cultureel erfgoed, leegkomende monumentale kerken en dan vooral passend herbestemmen.
In dit stuk zitten op zich goede kaders , zoals de uitgangspunten verhaallijnen en de doelstelling om een terugtrekkende overheid te willen zijn. Voor wat de verhaallijnen betreft, deze zijn nog niet uitgewerkt en zijn dus te onduidelijk om als kaders te dienen voor dit beleid.
Waarom geen integrale benadering vanuit behoefte burgers: wat is per streek van waarde?
Wij vinden dat de nieuwe rol een rol van verbinder zou moeten zijn, maar dat laat zich nog niet echt zien. De resultaten herbestemming zijn veelbelovend zegt dit college, maar de markt pakt het onvoldoende op. Maar wat zijn daarin dan de verwachtingen van het college?
De problemen die de PVV heeft met het stuk:
Provinciale Staten van Noord-Brabant, in vergadering bijeen op vrijdag 13 november 2015,
Constaterende dat:
Overwegende dat:
Verzoeken GS om:
en gaan over tot de orde van de dag,
PVV Noord-Brabant
Joyce Kardol
Voorzitter, voor Provinciale Staten is informatie essentieel om haar controlerende rol zorgvuldig te kunnen uitoefenen. Over voorliggende Statenvoorstel was echter nog wat ophef over de verschillende gradaties van openbaarheid en vertrouwelijkheidén omdat dit college niet actief alle informatie had beschikbaar gesteld aan de Provinciale Staten.
Voorzitter, er zijn verschillende gradaties van openbaarheid en vertrouwelijkheid en schijnbaar zijn deze statussen nog niet helemaal duidelijk bij deze gedeputeerde. Tenminste anders zou mogen worden verwacht dat dit wel eerder zou worden gecommuniceerd naar de Statenleden. Voorliggende stukken waren deels vertrouwelijk, echter later veranderde dit in niet-vertrouwelijk en niet-openbaar. Dit is een tegenstelling en is net zoiets als de stukken zijn vertrouwelijk en openbaar. Voorzitter, wat betekent de huidige vage classificatie niet-vertrouwelijk en niet-openbaar?